Bokrecension av Tove

SENT UTE

Författare: Mats berggren

Handling:

Boken handlar om Baran en kille. Han och hans familj kommer från Kurdistan men bor nu i Sverige. Boken handlar om hans problem. Han hamnar i dåliga situationer som slagsmål. Jag tycker boken handlar mycket om respekt, för Baran vill få det och det gör att han hamnar i bråk. Barans föräldrar vill också ha respekt från Baran.Det finns också lite kärlek med i boken.Jag tycker också boken handlar om hur det är att komma till ett nytt land med nya sätt att leva.


Vad jag tyckte:

Jag tyckte att boken var sådär. I början var boken helt okej, men sen mot mitten blev den sämre. Det var för att jag inte blev indragen i boken och fick känslan av att villja läsa boken hela tiden. Det fanns ingen spänning i boken tycker jag och det krävs i en bok som jag vill läsa. Betyget som boken Sent ute får av mig blir en tvåa.

Speciell händelse:

Jag har inte direkt någon speciell händelse i boken som berörde mig. Men när Baran och hans kompisar snodde Barans pappas bil, och åkte iväg till en fest och blev jagade av polisen blev det lite mer spännande och det hände mycket. Det var den mest spännande delen i boken. Därför väljer jag den biten.

Lite fakta om författaren Mats Berggren:

Mats Berggren är född 1957 i Södertälje.Innan han blev författare så jobbade han på Scania. Hans första bok heter Orent ackord och tog tre år att skriva.

6 kommentarer till Bokrecension av Tove

  1. Lukas skriver:

    Bra recension. Bra att du tog med fakta om författaren också.

  2. gelilla skriver:

    jag tyckte du gjorde en fin och tydlig recension och du skrev handlingen väldigt bra för man fattar vad boken handlar om

  3. Fredrik skriver:

    Det var en bra recension och du hade beskrivit bra vad du tyckte om boken. Du fick med lite fakta om Mats Berggren i recension.

  4. Daniel skriver:

    Bra recension och du hade skrivit både om författaren och vad du ger boken för betyg.

  5. brakko skriver:

    Tack, nu kommer jag att få g i svenska😀 bra att folk läser böker och sen lägger ut de på INET så sånna som mej bara kan kopiera och få ett betyg PUSS på dej =D

  6. Liza skriver:

    Brakko: Underskatta inte dina lärare. Visst är det lätt att kopiera andras texter från nätet … det är emellertid lika lätt att skriva in en textslinga som känns ”misstänkt” i en sökmotor och hitta en textstöld. Skulle du kunna ta någon annans prov, underteckna med ditt namn och lämna in till läraren? Lika oschysst är det att stjäla andras uppsatser och bokrecensioner. Det är andras hårda arbete du försöker använda för egen vinning.

Kommentera

