I taket lyser stjärnorna – diskussionsfråga nr 2

titel2.gif
… och berätta varför du har valt att ge boken just detta namn!

8 kommentarer till I taket lyser stjärnorna – diskussionsfråga nr 2

  1. Hanna skriver:

    Om jag fick hitta på en ny titel skulle den heta: ”Hjälp! MIn mamma har cancer”. För det mseta av boken handlar om hur Jenna känner sig för att hennes mamma har cancer.

  2. Mikaela skriver:

    Om jag skulle ge boken en ny titel skulle det nog vara ” Jenna, ensam kvar” för att hennes mamma kanske ska dö snart och jenna känner sig ensam även om hennes mamma fortfarande lever.

  3. Liza skriver:

    Utmärkta förslag båda två!

  4. Emilia skriver:

    Om jag skulle valt en titel till den här boken, så skulle titeln heta
    ”Döden knackar på vår dörr”, eftersom hela den titeln skriker ut ett budskap: Döden kan inte vara närmare dem än vad den är just nu.
    Hennes mamma blir bara sämre och sämre, och Jenna tror att hon snart inte kommer att orka mer, att hon så snart kommer att ge upp sitt liv.

  5. Liza skriver:

    Hej allihop! Jag tycker att ni är fantastiskt duktiga på att blogga! Nu är det många som har hört av sig och är nyfikna på vårt bokcirkelblogg-projekt. Jag undrar om jag får lov att använda några av de kommentarer som ni skrivit här i bloggen för att visa hur det här med bloggar i skolan kan gå till. Jag kommer inte att använda några namn! Om det är någon som inte vill att jag ska använda hans/hennes kommentar. Maila mig, eller säg till mig i skolan.

  6. josefin skriver:

    Jag skulle nog döpa boken till typ cancermamman eftersom den större delen av boken handlar om hennes cancersjuka mamma.

  7. Hampus skriver:

    Jag skulle döpa boken till ”Mitt liv för en dikt” för att dikten hon skriver i skolan handlar om hennes liv eftersom hon vill ta självmord om hennes mamma dör.

  8. Jakob skriver:

    Jag skulle döpa boken till ”Kvarlämnad, helt ensam” för jag tror att jenna känner så ganska mycket. Hennes mamma är ju inte till mycket hjälp och mormor gillar hon inte. Hon har ju inte häller så många vänner

Kommentera

