I taket lyser stjärnorna – diskussionsfråga nr 1

Vilken händelse fäste du dig särskilt vid i boken? Varför?
Berätta om händelsen och varför du fäste dig vid den.

 

i-taket-lyser-stjarnorna.jpg

7 kommentarer till I taket lyser stjärnorna – diskussionsfråga nr 1

  1. Hanna skriver:

    Jag fäste mig vid händelsen då när Jenna och Susanna skulle gå på discot och var hemma hos Susanna. Jag valde det för att det fick mig till att fundera varför hon tog ölen och varför hon helt plötsligt börjar dansa med Susannas storebor, när det är Sacke hon gillar.

  2. Mikaela skriver:

    Jag fäste mig nog vid händelsen då Jennas klass hade öppet hus, eller något sånt. Först ville Jenna att hennes mamma skulle komma, men när hon kom så skämdes hon bara och ville inte gå fram till henne. Herregud, hennes mamma lever ju fortfarande hon borde ju vara glad, hon kan ju dö när som helst nästan.

  3. benjamin skriver:

    Jag fäste mig vid när Jenna började vara med Ullis. Jenna hatade Ullis jättemycket innan, men nu är dem bästa vänner, Ullis tycker t o m om Jenna mer är Karro.

  4. Josefin skriver:

    Jag fäste mig speciellt slutet när hennes mamma dog. Det var liksom då allt tog slut, men Jenna fortsatte kämpa vidare för hennes mammas skull och på så sätt tror jag hon kunde gå vidare.

  5. Emilia skriver:

    Jag tor nog att den händelsen jag fäste mig speciellt vid var när Sakke kysste henne. Hon hade drömt om honom, tänkt om honom, hoppas att han ska lägga märke till henne för en gångs skull. Också plötsligt, så händer det. Det som hon har väntat på så länge. Hon var så glad och så lycklig, hennes första kyss! Med Sakke! Det var nog den händelsen jag fäste mig vid mest.

  6. Hampus skriver:

    För det första, Tack Josefin som avslöjar slutet!:P Och för det andra så fäste jag mig vid ”Stefan-situationen” eftersom att Susanna satte inte stopp för det, fast det var hennes egen bror som ”höll på” med hennes bästa kompis. Om hon nu tycker att det var så fel så borde hon ju sagt till eller åtminstone gått därifrån.

  7. Jakob skriver:

    Jag färste mig vid det som hände hemma hos Susanna innan de skulle till discot. För det blev lite konstigt där och det verkade som att Jenna och Susanna kom längre och längre ifrån varandra. Stefan bjöd Jenna på öl och sedan gick upp med henne på hans rum. Men Susanna sa inte ett ord. Jag tror att hon var ganska arg på Jenna just då.

Kommentera

