Ulrikas tre frågor (v.9)

Sent ute av Mats Berggren:

1) Nämn några av Barans kompisar och berätta lite om dem.

2) Rektorn på skolan kallas Örnöga. Varför tror du att han kallas så??

3) Vem är Loran och hur har han det i plugget/gymnasiet??

6 kommentarer till Ulrikas tre frågor (v.9)

  1. Tove skriver:

    2) Jag tror att rektorn på skolan kallas örnöga för att han ser allt som händer på skolan, alla slagsmål osv.

  2. Gelilla skriver:

    fråga 2) jag tror att han kallas för det, för han är alltid där när det händer nott och vet exakt vad som hände tex om det har vatt ett bråk!

  3. Mathilda skriver:

    2. Jag tror att han kallas örnöga för att han ser nästan allt som händer på skolan och om han inte sett något så får han reda på det direkt.

  4. Ulrika skriver:

    Jag håller med er båda, Tove och Gelilla. Jag tror också att han kallas så för att han har koll på allt som händer, om någon bråkat eller något annat som hänt. Han bevakar skolan med sitt ”örnöga”.

  5. Patrik skriver:

    3. Loran är Mirans bror, han har det dåligt på gymnasiet bara för att han är fattig, alla ska åka bort och skryter om det, men han har inte råd.

  6. Jerker skriver:

    2. Jag tror att han kallas för Örnöga för att han ser alla bråk på skolan, säkert allt annat också. Och ser han inte det som händer så för han reda på det ändå.

Kommentera

