Joels tre frågor (v.9)

Sent ute av Mats Berggren:

1. Baran säger att det enda sättet att få respekt är att slåss. Är det så eller finns det andra sätt

2.Om du var Baran hur skulle du ha reagerat om du hade blivit varnad att bli avstängd.

3. Varför tror du att Baran ljög för hans mamma att han var bland dom bästa eleverna på skolan.

4 kommentarer till Joels tre frågor (v.9)

  1. Azin skriver:

    1) Det andra sätt, ex. att använda ord istället för våld.

  2. Azin skriver:

    1. det finns*****

  3. Fredrik skriver:

    1) Det finns bättre sätt att få respekt än att slåss. Man kan få respekt genom att hjälpa andra eller genom att diskutera istället för att slåss.

    2) Om jag var Baran så skulle jag försöka bättra mig direkt och försöka sluta slåss om jag blev hotad att bli avstängd.

    3) Jag tror att Baran ljör för att han visste att hans pappa skulle bli arg och slå honom om han fick reda på att han blev hotad att bli religerad.

  4. Patrik skriver:

    3. Baran ljög för han ville inte att hans mamma skulle tro att han var dålig i skolan.

Kommentera

